Odzież pracownicza jako element budowania wizerunku marki

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest1Share on StumbleUpon1Share on LinkedIn0Share on Tumblr0

4

Każda firma bez względu na sektor, w jakim się porusza powinna nieustannie dążyć do budowania pozytywnego wizerunku swojej marki. Dlaczego jednak kwestia kształtowania pozytywnych skojarzeń dotyczących danej marki jest tak istotna i wymagająca poświęcenia uwagi każdego przedsiębiorcy?

Wizerunek firmy to nic innego, jak pewnego rodzaju wyobrażenie o danej marce. Wyobrażenie to generowane jest gównie przez jej najbliższe otoczenie, czyli klientów, którzy w określony sposób reagują na poszczególne elementy (np. wizualne) związane z wizerunkiem marki. Dlatego też istotnym zagadnieniem wpisującym się w kwestię jej wizerunku jest identyfikacja wizualna. Identyfikacja wizualna, czyli całość wykorzystywanych do kreowania wizerunku marki narzędzi, jest podstawą w budowaniu pozytywnego wizerunku każdej firmy. W jej skład wchodzą określone symbole i zachowania charakterystyczne dla danej firmy. Do symboli tych zaliczyć możemy zarówno wszelkiego rodzaju znaki graficzne (np. logo), jak i kwestie związane z kolorystyką czy krojem czcionki. Ważne oraz szerokie, godne uwagi i łączące ze sobą wszystkie wcześniej wymienione elementy identyfikacji wizualnej jest zagadnienie szaty zewnętrznej materiałów promocyjnych.

Materiały promocyjne to temat niezwykle obszerny, zależący głównie od kreatywności i przyjętej przez daną firmę koncepcji wizualnej. Jego istotną część stanowi często niedoceniany strój pracowniczy. Odzież przeznaczona dla pracowników zapewniać powinna nie tylko bezpieczeństwo i komfort, ale stanowić powinna także wizytówkę naszej marki. Oznacza to, że odpowiednio dobrany strój to korzyść zarówno dla naszych pracowników, jak i klientów. W zależności od charakteru wykonywanej pracy, odzież ta powinna być indywidualnie dopasowywana. Ważnym jest, aby podczas wyboru odzieży dla naszych pracowników nie zapominać o istotnych dla naszej firmy elementach identyfikacji wizualnej, którą strój powinien przekazywać. Nawiązanie do charakteru marki poprzez określoną kolorystykę, materiał i elementy graficzne to z pewnością podstawa dobrego projektu odzieży pracowniczej. Nie należy jednak przedkładać go nad wygodę jego użytkowania i komfort psychiczny, który powinna zapewniać każdej noszącej go osobie. Dobrze dobrana odzież robocza może bowiem pozytywnie wpłynąć na efektywność i jakość wykonywanych przez pracownika zadań. Nierzadko jakość i trwałość materiałów, z jakich wykonywana została odzież dla pracowników jest wyznacznikiem bezpieczeństwa, higieny i komfortu pracy. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii (zszywanie lub zgrzewanie) oraz rozmaitych materiałów (od dzianiny po nowoczesne tkaniny wielomembranowe) ubrania dla pracowników spełniać mogą wiele różnych kryteriów użytkowych (odzież antyelektrostatyczna lub bakteriobójcza). Poszukując profesjonalnej odzieży pracowniczej warto przeanalizować ofertę sprawdzonej i skutecznej firmy – producent odzieży roboczej

Odzież pracownicza to zatem element niezwykle istotny zarówno ze względu na kwestię budowania pozytywnego wizerunku firmy względem klientów, jak i pracowników. Pamiętajmy, że zadowolony pracownik, to również zadowolony klient, a w rezultacie także ponoszący z tego tytułu korzyści zadowolony pracodawca.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.